tirsdag den 26. februar 2013

Rejsen fortsætter

(Beklager de lidt lange ophold mellem indslag her på bloggen, men der er lidt at se til her i mit grønlandske eventyr...)

Nå men, jeg kom sikkert ned til jorden min første gang på Grønland i den by, jeg ikke kan udtale navnet på: Kangerlussuaq, på dansk Sønderstrømfjord.

Fra cafeen i den lille lufthavn havde jeg denne udsigt:
I følge min grønlandske rejsekammerart er skiltet en turistattraktion...

Er det ikke nogle fine røde flyvere med propeller, hvad Karl-Emil og Bastian? 
Jeg så dog ikke meget mere af Grønland i denne by, end det der ses på ovenstående billeder... Til gengæld kom jeg til at se en af de små røde flyvere indefra... Og ja bedøm selv...

Der var valgfrie pladser, forenden var fyldt med gods og vi fik under flyvningen et bolsje af stewardessen... Bemærk i øvrigt de foransiddende mennesker, som viste sig at være et Belgisk filmhold, jeg senere skulle stifte bekendtskab med...
Det var iskoldt i den lille flyver og rimelig skræmmende...
Flyveturen var dog kort, kun 25 min. Og nu nærmede jeg mig min kommende hjemby Sisimiut. Fra luften begyndte jeg at kunne ane, hvad jeg snart skulle møde:

Smuk, men barsk natur!
Hele byen bli'r til lejetøj, et mylder men uden støj. Som man tror, man kan nå at lege med...
Igen så smukt, men et lidt vildt sted at slå landingshjulene ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar