torsdag den 21. februar 2013

Afrejsedag

Så kom dagen... Den længe ventede, men også frygtede dag..
Min søde lillesøster havde overnattet hos mig min sidste nat i Danmark i lang tid, vi havde spist til aften hos kusine Maja med familie og leget/hygget med hendes unger. De sidste forberedelser blev gjort på den anden side af midnat. De sidste v'er blev sat på tjeklisterne, mens vi lå under dynerne... Natten blev kort...
De aller aller sidste forberedelser blev udført tidligt tidligt om morgenen, og søsteren og jeg blev afhentet af forældrene lidt senere, men dog stadig tidligt om morgenen.
I lufthavnen blev mine allerede store sommerfugle i maven til en form for kæmpe-sommerfugle, muligvis flyve-øgler fra dinosaurustiden... Efter lidt kaffe og frugt, jeg dårligt kunne lokke i mig selv pga den stærkt reducerede plads i min mave, blev det tid til at sige farvel. Det var svært at vende ryggen til familien og selv gå op ad trappen mod sikkerhedskontrollen, men samtidig spændende, mit Grønlandske eventyr ventede jo...

Inden jeg vidste af det, sad jeg i flyveren:
Det er svært at tage billede af sig selv og så i modlys...
Det var min første flyvetur alene... Meget belejligt sad jeg ved siden af en grønlandsk kvinde, der var tidligere stewardesse og siden havde uddannet sig til SSA med en speciale-overbygning i psykiatri. Altså kunne hun både forklare mig alt om flyvningen og håndtere mig, hvis jeg skulle gå i panik ;) Det gjorde jeg dog slet ikke, jeg havde en udmærket og hyggelig tur.

Jeg er på vej til dig, julemand... ;)
Smukt!

Sne eller skyer?

Kan du forklare mig spejlbilledet af flyveren i den runde "regnbue" Sune? -det hed noget avanceret på Grønlandsk i følge min sidemand...


Så nærmer vi os jorden...


2 kommentarer:

  1. Dejligt at se! :-) Jeg har også engang set en af de der runde regnbuer, men aldrig med et spejlbillede af flyveren i. Sune kom faktisk også til kort og det er ikke så tit det sker :-)

    SvarSlet
  2. Prøv at send det til DR vejret: http://www.dr.dk/nyheder/vejret/
    De vil gerne have billeder af specielle vejrfænomener at vise, og så får man jo en forklaring med i købet.

    Hilsen Sune

    SvarSlet